سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نتایج نهایی همه پرسی اقلیم کردستان عراق

نتایج نهایی همه پرسی اقلیم کردستان عراق 4 مهر 96 + عکس

نتایج نهایی همه پرسی اقلیم کردستان عراق 4 مهر 96 + عکس

نتایج نهایی همه پرسی اقلیم کردستان عراق 4 مهر 96 + عکس

کردستان عراق

نتایج نهایی همه پرسی اقلیم کردستان عراق 4 مهر 96 نتایج اولیه شمارش آرای همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق، از پیشتازی قابل توجه موافقان استقلال حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری بی.بی.سی از پیشتازی قابل‌ توجه حامیان جدایی بر اساس نتایج اولیه همه‌پرسی اقلیم کردستان خبر داد.

مقام‌های اقلیم می‌گویند که بیش از 75 درصد واجدان شرایط در این همه‌پرسی شرکت کرده‌اند. گزارش‌ها از جشن و پایکوبی در شهرهای مختلف اقلیم حکایت دارد.

در همین حال، نیروهای امنیتی عراق به دستور حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور در برخی خیابان های کرکوک مستقر شده‌اند و مقام‌های امنیتی کرد اعلام کرده‌اند که پس از پایان رأی‌گیری رفت‌وآمد خودروها تا اطلاع بعدی در این شهر ممنوع خواهد بود. شهر نفت‌خیز کرکوک رسما جزو اقلیم کردستان نیست اما کردها، این شهر را بخشی جدانشدنی از کردستان می‌دانند و همه‌پرسی را در این شهر هم برگزار کردند.

عبادی به نیروهای امنیتی تحت فرمان دولت مرکزی دستور داده که برای اقدام نظامی برای حفاظت از شهروندان در مناطق مورد مناقشه از جمله کرکوک آماده باشند.

حشد شعبی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌ که حاضر است برای حفاظت از شهروندان در کرکوک و سایر مناطق مورد مناقشه با پیشمرگه‌های کرد وارد نبرد شود.

نجم‌الدین کریم، فرماندار کرکوک این اقدام دولت مرکزی عراق را محکوم کرده و خواستار خویشتنداری شده است.

منابع خبری نزدیک به حکومت اقلیم گزارش داده‌اند که مردم در کرکوک برای جشن به خیابان‌ها آمده‌اند. فرماندار کرکوک از مردم خواسته از تیراندازی هوایی برای شادمانی خودداری کنند تا تنش ایجاد نشود.

نتایج رسمی همه‌پرسی کردستان عراق پنجشنبه اعلام می‌شود.

دانلود فیلم کردستان عراق

گردآوری: برترینا https://bartarina.com